Ford Automobiles banner

20-pins connector op de hoofdbedekkingsplaat van de 6F35-transmissie

33K views 18 replies 4 participants last post by  codygallardo6  
#1 ·
Weet iemand hoe je de 20-pins connector op de hoofddeksel van een 6F35-transmissie loskoppelt?

In dit geval is het een 2013 Ford Fusion S-model.

Hier zijn een paar foto's, samen met een foto uit de connectorcatalogus van Motorcraft die eruitziet als een zeer vergelijkbaar vergrendelingsmechanisme:

Attachments

#3 ·
Veel van de moderne connectoren voor elektronica zijn kliktypes voor maximaal een half dozijn draden. De oude 60-pins PCM was vroeger een enkele connector met een bout.

Meest recentelijk zijn de connectoren naar de PCM opgesplitst in minder draadtellingen met een hendelactivering. (Zie bijgevoegde foto's) Dit is om een 190-pins telling op te splitsen in 3 groepen. Transmissie, carrosserie en motor. Omdat de ontwerpers van de kabelboom dezelfde engineer zouden zijn, kan het andere uiteinde van de transmissieconnector vergelijkbaar zijn met een hendelactivering.

Een beetje gissen hier.

owns 1971 Ford LTD Convertible
#4 ·
Hallo Action, bedankt voor de verwelkoming en het verstrekken van de informatie.

Toen ik de connector van dichterbij bekeek, merkte ik dat er DELPHI op stond en vervolgens wat leek op drie letters (MST) en daarna een alfanumerieke reeks van 4 tekens (DF20).

Aangezien het een Ford is, leek de Delphi-connector me in eerste instantie niet logisch. Ik kwam er toen achter dat Ford en GM in 2002 een partnerschap aangingen om de 6F-transmissiefamilie te creëren, dus het GM-onderdeel in een Ford-transmissie was logisch.

https://en.wikipedia.org/wiki/GM-Ford_6-speed_automatic_transmission

Toen ik voor het eerst in de catalogus van Ford-onderdelenleverancier Motorcraft naar de connectortypes zocht, vond ik iets dat er precies zo uitzag als de connector in de auto en het servicehandboek. Het was de foto die ik in mijn eerste bericht plaatste en die te vinden is op pagina 38 van de PDF:

https://www.fordservicecontent.com/pubs/content/connectors/images/connectorcatalog.pdf

Als ik een vergelijkbare catalogus voor Delphi-connectoronderdelen doorzoek, lijkt het een hendelslot te zijn volgens het vergelijkbare ontwerp op pagina 52. Er staan ook gereedschappen vermeld voor Delphi-connectoren vanaf pagina 330, waardoor ik me afvraag of ik iets in de plastic connector moet steken om de hendel te ontgrendelen die niet omhoog wil.

https://www.reynoldsonline.com/ASSETS/DOCUMENTS/ITEMS/EN/POSI12124580L_Broc.pdf

Als iemand iets weet over dit soort connectoren of me kan helpen met brainstormen, help dan alsjeblieft.

Bedankt,

Eric

Attachments

#5 ·
Delphi is een zelfstandige leverancier van auto-ondersteuning. Levert onderdelen als leverancier. Ik geloof dat het ooit eigendom was van GM. Dat zou vóór het faillissement van GM zijn geweest. Er zijn veel autoleveranciers die de afgelopen tien jaar of zo zijn opgeschud. En met de huidige autosluiting kunnen we nog meer opschudding verwachten. Maar ik dwaal af.

De hendelvergrendelingsconnector kan een gereedschap vereisen. Gereedschappen beginnen bij 323. Ik heb echter nog nooit een gereedschap gebruikt.
De 3 hendelvergrendelingsconnectoren op mijn PCM waren slechts een kwestie van de hendel naar de tegenovergestelde positie bewegen en de connector verwijderen of installeren. Ik heb geen enkel type gereedschap gebruikt.

Heb je een hendelvergrendelingsconnector?

owns 1971 Ford LTD Convertible
#7 ·
Sla de intro over en ga direct naar 2:40. Tegen 3:20 is het voorbij voor de info die je wilt.

#11 ·
En dingen werden gedaan door een professional te betalen of het te breken en het dan te vervangen.
Dat soort dingen werden meestal gepresenteerd door een Ford-ingenieur tijdens de training voor nieuwe modellen rond juli van elk jaar. Dealers stuurden technici jaarlijks naar een cursus die werd gegeven door een Ford District Service Engineer. En de dealer moest een essentiële gereedschapsset van duizenden dollars kopen voor alle nieuwe dingen op nieuwe auto's waarvoor nieuw gereedschap nodig was.

Fijn om te horen dat je vooruitgang boekt!!!!

#12 ·
Blij te horen dat je verder komt!!!!
>>>>>>>>>>>>>Action
Nou, het vervangen van de solenoĂŻde werkte niet.

Omdat ik mijn project oorspronkelijk in een ander forum ben begonnen, ga ik gewoon de link plaatsen om duplicatie van informatie te voorkomen:

https://www.fordfusionforum.com/topic/20400-transmission-shift-solenoid-a-p0751-dtc/

Het zou fijn zijn als auto's niet zo'n pijn zouden zijn om te repareren; zo niet, dan zou ik waarschijnlijk zelf de transmissie reviseren.

Op dit moment denk ik dat ik hem gewoon als reserveauto zal houden, tenzij de servicemanager van de dealer een handje kan helpen met betrekking tot de kosten.

Nogmaals bedankt voor je hulp.

Met vriendelijke groet,

Eric

#13 ·
Moderne auto's zijn lastig om aan te werken, omdat de parameters waarmee ze worden ontwikkeld en geproduceerd grotendeels in strijd zijn met elkaar.

Ontwerp een voertuig dat zuinig is. Naar een CAFE-doel van 27,5 MPG
Dit dicteert een klein pakket dat zo min mogelijk weegt. Wat de transmissie betreft, schakelt deze meerdere keren zo snel op als de motor aankan. De schakeling moet zeer snel zijn. En kan deze taak betrouwbaar uitvoeren in honderden exemplaren en over honderdduizenden kilometers.

Oh, en het moet allemaal voor een prijs gebeuren, want de consument gaat hier niet meer voor betalen dan voor een andere auto die dezelfde functie heeft.

Helpt je niet echt, maar dat is de reden waarom. Anders zou de 2013 Fusion worden vervangen door de 1963 Falcon.

#14 ·
Uit het lezen van het andere forum blijkt niet dat u met een fabriekshandleiding werkt. Ik zou willen benadrukken dat het gebruik van een fabriekshandleiding u de diagnostiek zal geven waar u op dit moment naar hunkert.

Papieren exemplaar of een of andere elektronische manier, ik weet dat de diagnostiek in de fabriekshandleiding erg goed is. (Niet Haynes of Chilton of anderen)

Als dit geloofd kan worden, kost deze set minder dan tien dollar. De verkoper vermeldt niet specifiek dat het een Ford-handleiding is en ik zou het vragen voordat ik een bestelling plaats. En op basis van wat u tot nu toe hebt gedaan, is tien dollar een laag risico.

#15 ·
Bedankt voor de link Action; zoals gewoonlijk bent u zeer behulpzaam. Ik wens echt dat de rest van de wereld hetzelfde aangeboren gevoel van altruĂŻsme had dat uw goede daden motiveert. We zouden nu in Utopia leven, dat is zeker.

Toen ik met AllDataDIY sprak, informeerden ze me dat de informatie op de website rechtstreeks van de fabrikant komt. Afgezien van de organisatorische problemen van het materiaal met hyperlinks in tegenstelling tot sequentiële paginanummers, is het niet iets dat door een derde partij is gemaakt.

In feite wordt de informatie over de interne werking en het ontwerp van de transmissie zeer ingewikkeld in detail uitgelegd. Van wat ik heb gelezen en gezien op die YouTube-video die je eerder in deze thread hebt geplaatst, is het ingewikkeld, maar niet zozeer dat ik de procedure niet zou kunnen uitvoeren.

Ik voel me echter gewoon zo volkomen verslagen door de huidige uitkomst. Combineer dat met mijn extreme afkeer van autoreparaties en het is een motivatieprobleem. Autisme maakt het concept van het leren van nieuw materiaal extreem stressvol en het was pure hel om alleen al de informatie-overload te verdragen om met het project te beginnen.

Misschien zijn de laatste paar maanden gewoon te veel geweest voor mijn zenuwen. Voordat ik aan de Fusion werkte, repareerde ik de Toyota van mijn moeder door een onconventionele reparatie van de Camry uit te voeren, waarvoor ook ongeveer een maand mentale voorbereiding nodig was. Leren hoe de concepten van oliedruk in de motor werkten, de rol van lagers, het concept van RTV-afdichtmiddel, enz. . . .

https://www.toyotanation.com/threads/balance-shaft-delete-without-plugging-oil-feed.1675207/

Ik haat het eerlijk gezegd om aan auto's te werken.

Ik haat het absoluut.

#16 ·
OK.

Bedankt voor de lof. Ik werk echt graag aan auto's. (Vooral ritten van vóór 1972) Vaak denk ik na over waarom het zo is gedaan en hoe een assemblage werkt zoals ontworpen. (Ik heb een hekel aan de meeste aanpassingen, zelfs als ze verbeteringen zijn) Maar ik heb dat nog nooit als beroep gedaan. (Ik was werkzaam in service management bij Ford Motor Co. en verschillende dealers) Ik geloof niet dat utopia op deze planeet bestaat. Ik ben echter meer dan bereid om mijn steentje bij te dragen om ritten weer in een volledig functionerende staat te krijgen. En utopia is een nogal ver van het onderwerp af.

Ik begrijp dat je bent opgebrand. En voor zover ik begrijp is dit voertuig geen vereiste dagelijkse bestuurder. Dus neem een pauze en kom na een tijdje terug.

Doorgaans KUNNEN complexe assemblages in kleine stappen worden genomen en vervolgens worden verdeeld in gemakkelijkere stukjes begrip. Dit is wat een professionele techneut doet. Echter, over een periode van jaren! Je probeert hetzelfde in dagen of weken. Niet te breed gefocust in het transmissie-universum. Alleen deze 6F35.

Wat betreft de AllDataDIY-bron, ik heb weinig gehoord over het diagnosegedeelte. En eerlijk gezegd willen maar weinig eigenaren van voertuigen de zorg diagnosticeren, ze willen gewoon de reparatie uitvoeren. Dat is een belangrijke stap en toch is het als de uitspraak ~ Klaar Vuur DOEL! Het mist de plank bijna elke keer aan het einde. Ofwel niet-defecte onderdelen werden vervangen of de reparatie wordt gewoon nooit voltooid. Ik heb die specifieke fabriekshandleiding niet gezien. Maar ik ken het denkproces voor de Ford-werkplaatshandleiding. En een diagnostische routine staat in bijna elk aspect van de werkplaatshandleiding voor complexe assemblages. Meestal zijn het details en worden er kleine stapjes gezet om tot een schriftelijke conclusie over de problemen te komen. Terwijl je wacht en een pauze neemt, kun je een exemplaar oppakken. Mijn meest moderne rit is een groot SUV-model uit 2006 (eigenlijk heeft mijn schoonmoeder een Fusion uit 2010) en ik heb elke handleiding die de fabriek ooit over dit voertuig heeft uitgebracht. Ik verwijs er niet vaak meer naar omdat het voertuig in behoorlijk goede staat is voor 160.000 mijl. Maar als ik op een gedetailleerd niveau moet komen, zijn de gegevens er voor mij.

Succes.

#18 ·
Weet iemand hoe je de 20-pins connector op de hoofddeksel van een 6F35-transmissie loskoppelt?

In dit geval is het een 2013 Ford Fusion S-model.

Hier zijn een paar foto's, samen met een foto uit de connectorencatalogus van Motorcraft die eruitziet als een zeer vergelijkbaar vergrendelingsmechanisme:

Ik benader het van onder de auto (een 2014 Transit 2.5L 6F35 XLT LWB Wagon) met een middelgrote tot kleine platte schroevendraaier, en steek deze onder de hendel waar het vergrendelingslipje wordt ingedrukt om de hendel los te laten. De hendel grijpt vier kleine rechthoekige uitsteeksels aan de buitenkant van de stadionvormige buis die door de afdekking komt om de afdichting te voltooien. Als de lipjes zijn gebroken (vermoeidheid of externe belasting), kan de stadionvormige afdichting gaan lekken. De lekkage kan plotseling optreden bij het parkeren met de voorkant van de auto op een neerwaartse helling, waardoor er meer vloeistof kan passeren. De oplossing is om de connectorplaat te vervangen, die de aansluiting, de temperatuursensor voor de transmissievloeistof en de zekeringachtige connectoren voor alle drukklep-solenoĂŻden bevat. De connector is met vijf (5) T-20-machineschroeven aan de carrosserie bevestigd. De reparatie kan aan de auto worden uitgevoerd.

#19 ·
Hallo allemaal,

Ik moest de kabelboom van de motor in mijn Ford Fusion uit 2014 vervangen en ik liep tegen een probleem aan toen ik de 20-pins connector probeerde aan te sluiten. Het onderdeel waarop de 20-pins connector op de transmissie moet worden aangesloten, is aan de bovenkant kapot en de connector blijft niet aangesloten. Hoe kan ik dit vervangen of raad je aan om ermee naar een monteur te gaan?

Alvast bedankt!