Ford Automobiles banner
41 - 60 of 109 Posts
Kunt u alstublieft een link plaatsen over hoe het goed te doen zonder alles eruit te halen? Een paar verschillende berichten zeiden dat je de airbag en al die andere dingen er niet uit hoeft te halen, maar ik zou graag een link willen naar alternatieve instructies voor het vervangen van de sensor. Alstublieft ......

Mijn ervaring kan helpen om meer van deze voertuigen op de weg te houden:

Ik verloor onlangs mijn stuurbekrachtiging direct na een proefrit met mijn Ford Escape Hybrid uit 2008. Ik had net voor de tweede keer de fuseekogel vervangen (een voormalig Ford-monteur suggereerde dat) nadat ik de versleten stuurkogels en onderste kogelgewrichten had vervangen om de voorkant strakker te maken (het maakte een klonk tijdens het nemen van bochten, wat grotendeels verdween toen ik de stuurkogels en kogelgewrichten verving).

Zowel hij als een vriend van hem probeerden het met hun scanners te scannen, maar konden geen codes zien. Ik bracht het voertuig vervolgens op hun suggestie naar Ford voor diagnose. Ford ontdekte dat het een code had voor de koppelingssensor (blijkbaar is hun scanner beter of heeft hij meer toegang dan de twee monteurs).

Ik nam contact op met Dorman over de koppelingssensor. Ze zeiden dat ze het niet meer produceerden. Ik vond het onderdeel online bij autoplicity voor $137. ...Als Dorman dit onderdeel niet meer levert, moet iemand anders het aan Ford leveren of het kan een nieuw onderdeel zijn.

Ford probeerde het te repareren met de koppelingssensor, waardoor de stuurbekrachtiging terugkwam, maar het stuur draaide helemaal naar rechts, zoals anderen in dit forum hebben beschreven. Tegen die tijd was ik er ~ $ 1000 aan kwijt. Op dat moment adviseerde de monteur om de hele stuurkolom te vervangen. Hij wees erop dat de elektrische stuurbekrachtiging van de Escape zich daar in de kolom bevindt, naast de koppelingssensor, en suggereerde dat de stuurbekrachtigingsmotor defect was (ik ben van plan hem te ontleden). Ik eindigde met een reparatierekening van in totaal $ 1600 (na aanpassingen) voor de nieuwe kolom. We hebben de cijfers uitgewerkt en tegen die tijd was het ongeveer hetzelfde voor de nieuwe kolom versus het installeren van een gerecupereerde kolom.

Achteraf gezien, zodra Ford dit probleem had vastgesteld, zou mijn goedkoopste actie zijn geweest:
  • Een gebruikte stuurkolom bestellen bij een sloopbedrijf (Een landelijke sloopwerf identificeerde er een binnen 500 mijl met sleutels erin voor $ 190...~ $ 100 minder dan de prijs van Ford voor hun koppelingssensor en had hem in 2-4 dagen kunnen laten bezorgen).
Als ik het bovenstaande had gedaan, had het me een paar honderd dollar gekost voor de huurauto en een zaterdag van mijn weekend als ik het zelf had geplaatst...of ik verwacht een fractie van de tijd van de monteur.

Bedankt voor het plaatsen van uw ervaring. Het kan anderen helpen.

En welkom bij de FFO!

owns 1971 Ford LTD Convertible

Ik verloor onlangs mijn stuurbekrachtiging direct na het testen van mijn Ford Escape Hybrid uit 2008. Ik had net voor de 2e keer mijn fuseekogel vervangen (een voormalig Ford-monteur suggereerde dat) nadat ik de versleten stuurkogels en onderste kogelgewrichten had vervangen om de voorkant strakker te maken (het maakte een bonkend geluid in de bochten, dat grotendeels verdween toen ik de stuurkogels en kogelgewrichten verving).

Hij en een vriend van hem probeerden het te scannen met hun scanners, maar konden geen codes zien. Ik bracht het voertuig vervolgens op hun suggestie naar Ford voor diagnose. Ford ontdekte dat het een code had voor de koppelingssensor (blijkbaar is hun scanner beter of heeft meer toegang dan de twee monteurs).

Ik nam contact op met Dorman over de koppelingssensor. Ze zeiden dat ze het niet meer leverden. Ik vond het onderdeel online op autoplicity voor $137. ...als Dorman dit onderdeel niet meer levert, moet iemand anders het aan Ford leveren of is het misschien een nieuw onderdeel.

Ford probeerde het te repareren met de koppelingssensor, waardoor de stuurbekrachtiging terugkwam, maar het stuur draaide helemaal naar rechts, zoals anderen in dit forum hebben beschreven. Tegen die tijd was ik er ongeveer $1000 aan kwijt. Op dat moment adviseerde de monteur om de hele stuurkolom te vervangen. Hij wees erop dat de elektrische stuurbekrachtiging van de Escape zich daar in de kolom naast de koppelingssensor bevindt en suggereerde dat de stuurbekrachtigingsmotor defect was (ik ben van plan hem te ontleden). Ik eindigde met een reparatierekening van in totaal ~$1600 (na aanpassingen) voor de nieuwe kolom. We rekenden de cijfers uit en tegen die tijd was het ongeveer hetzelfde voor de nieuwe kolom versus het installeren van een gerecyclede kolom.

Achteraf gezien zou mijn goedkoopste manier van handelen, zodra Ford dit probleem had vastgesteld, zijn geweest:
  • Bestel een gebruikte stuurkolom van een sloopbedrijf (Een landelijk sloopbedrijf identificeerde er een binnen 500 mijl met sleutels erin voor $190...~$100 minder dan de prijs van Ford voor hun koppelingssensor en had het in 2-4 dagen kunnen laten bezorgen).
Als ik het bovenstaande had gedaan, had het me een paar honderd dollar voor de huurauto en een zaterdag van mijn weekend gekost als ik het zelf had geĂŻnstalleerd...of ik verwacht een fractie van de tijd van de monteur.

Ik verloor onlangs mijn stuurbekrachtiging direct na het testen van mijn Ford Escape Hybrid uit 2008. Ik had net voor de 2e keer mijn fuseekogel vervangen (een voormalig Ford-monteur suggereerde dat) nadat ik de versleten stuurkogels en onderste kogelgewrichten had vervangen om de voorkant strakker te maken (het maakte een bonkend geluid in de bochten, dat grotendeels verdween toen ik de stuurkogels en kogelgewrichten verving).

Hij en een vriend van hem probeerden het te scannen met hun scanners, maar konden geen codes zien. Ik bracht het voertuig vervolgens op hun suggestie naar Ford voor diagnose. Ford ontdekte dat het een code had voor de koppelingssensor (blijkbaar is hun scanner beter of heeft meer toegang dan de twee monteurs).

Ik nam contact op met Dorman over de koppelingssensor. Ze zeiden dat ze het niet meer leverden. Ik vond het onderdeel online op autoplicity voor $137. ...als Dorman dit onderdeel niet meer levert, moet iemand anders het aan Ford leveren of is het misschien een nieuw onderdeel.

Ford probeerde het te repareren met de koppelingssensor, waardoor de stuurbekrachtiging terugkwam, maar het stuur draaide helemaal naar rechts, zoals anderen in dit forum hebben beschreven. Tegen die tijd was ik er ongeveer $1000 aan kwijt. Op dat moment adviseerde de monteur om de hele stuurkolom te vervangen. Hij wees erop dat de elektrische stuurbekrachtiging van de Escape zich daar in de kolom naast de koppelingssensor bevindt en suggereerde dat de stuurbekrachtigingsmotor defect was (ik ben van plan hem te ontleden). Ik eindigde met een reparatierekening van in totaal ~$1600 (na aanpassingen) voor de nieuwe kolom. We rekenden de cijfers uit en tegen die tijd was het ongeveer hetzelfde voor de nieuwe kolom versus het installeren van een gerecyclede kolom.

Achteraf gezien zou mijn goedkoopste manier van handelen, zodra Ford dit probleem had vastgesteld, zijn geweest:
  • Bestel een gebruikte stuurkolom van een sloopbedrijf (Een landelijk sloopbedrijf identificeerde er een binnen 500 mijl met sleutels erin voor $190...~$100 minder dan de prijs van Ford voor hun koppelingssensor en had het in 2-4 dagen kunnen laten bezorgen).
Als ik het bovenstaande had gedaan, had het me een paar honderd dollar voor de huurauto en een zaterdag van mijn weekend gekost als ik het zelf had geĂŻnstalleerd...of ik verwacht een fractie van de tijd van de monteur.
Ik heb problemen met mijn 2008 escape, het stuur trilt als een gek en ze zullen het in geen enkel Ford-centrum repareren omdat ze zeggen dat de terugroepactie al is uitgevoerd, maar ze herprogrammeren alleen de computer in plaats van de koppelingssensor te vervangen. Ze vertelden me dat ze de codes voorheen niet hadden, dus hebben ze het alleen voorkomen met de herprogrammering van de computer. Nu zullen ze het niet dekken omdat het 2 jaar geleden was en ze zeggen dat ik het moet betalen. Kan iemand me helpen een manier te vinden om het te repareren zonder de 1.200 dollar te hoeven betalen die ze me willen laten betalen?????

Het zal moeilijk worden om de reparatie betaald te krijgen.

De terugroepactie werkt de programmering bij of ze vervangen de stuurinrichting, voor zover ik weet. Twee jaar nadat de terugroepactie is uitgevoerd, is het onwaarschijnlijk dat er reparaties zullen plaatsvinden. U kunt contact opnemen met de dealer die de terugroepactie heeft uitgevoerd of met Ford.

Naar mijn mening moet u uw verwachtingen niet te hoog stellen.

De terugroepactie werkt de programmering bij of ze vervangen de stuurinrichting, voor zover ik het begrijp. Twee jaar nadat de terugroepactie is uitgevoerd, is het onwaarschijnlijk dat reparaties zullen plaatsvinden. U kunt contact opnemen met de dealer die de terugroepactie heeft uitgevoerd of met Ford.

Naar mijn mening, stel uw verwachtingen niet te hoog.

>>>>>>>>>>>>>>>>>Action
Hoe doe ik 8

De terugroepactie werkt de programmering bij of ze vervangen de stuurinrichting, voor zover ik het begrijp. Twee jaar nadat de terugroepactie is uitgevoerd, is het onwaarschijnlijk dat reparaties zullen plaatsvinden. U kunt contact opnemen met de dealer die de terugroepactie heeft uitgevoerd of met Ford.

Naar mijn mening, stel uw verwachtingen niet te hoog.

>>>>>>>>>>>>>>>>>Action
Hoe vind ik de dealer die de terugroepactie heeft uitgevoerd????

Hoe vind ik de dealer die de terugroepactie heeft uitgevoerd???? Als u het voertuig niet bezat op het moment dat de terugroepactie werd uitgevoerd, is die informatie niet beschikbaar.

Hallo!

Ik ga iedereen om een enorm gunst vragen.

Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen mechanische ervaring heb, behalve het verwisselen van mijn eigen olie of banden. Ik ben een actieve marinier die momenteel gestationeerd is in een Europees land waar mijn Ford Escape Hybrid uit 2008 nooit is verkocht. Er is een zeer kleine Ford-dealer in de stad waar ik woon, die competente monteurs lijkt te hebben en goed werk levert voor een redelijke prijs. Mijn Escape begon de problemen te vertonen die in dit bericht worden beschreven. Af en toe blokkeert het stuurwiel door het uitvallen van de stuurbekrachtiging. Het kost me veel kracht om het stuurwiel voorbij de blokkade te duwen en dan zal de stuurbekrachtiging weer inschakelen. Dit gebeurt niet altijd, maar vaak genoeg dat ik me zorgen maak dat het een ongeluk voor mijn vrouw veroorzaakt.

Gestationeerd zijn in Europa met een voertuig voor de Amerikaanse markt vormt een moeilijk probleem om dit op te lossen. Op dit moment is mijn plan om de onderdelen te bestellen en ze door de dealer te laten plaatsen. De meeste berichten hier gaan over het bestellen van een compleet stuurhuis van een website voor sloopauto's. Ik heb wel een DPO-postadres (Diplomatic Post) waarmee ik unieke dingen kan verzenden die normaal gesproken niet vanuit de VS naar Europese adressen kunnen worden verzonden, maar de grootte is beperkt.

De hulp die ik vraag is of iemand me kan helpen bij het uitkiezen van het juiste onderdeel dat ik moet bestellen van een site zoals http://www.car-part.com/ of andere die u aanbeveelt?

Bij voorbaat dank voor alle antwoorden en adviezen.

-Gunny

Hallo!Ik ga iedereen om een enorme gunst vragen.Laat ik beginnen met te zeggen dat ik geen mechanische ervaring heb, behalve het verwisselen van mijn eigen olie of het verwisselen van banden. Ik ben een actieve marinier die momenteel gestationeerd is in een Europees land waar mijn Ford Escape Hybrid uit 2008 nooit is verkocht. Er is een zeer kleine Ford-dealer in de stad waar ik woon, die competente monteurs lijkt te hebben en goed werk levert voor een redelijke prijs. Mijn Escape begon de problemen te krijgen die in dit bericht worden beschreven. Willekeurig blokkeert het stuurwiel door het uitvallen van de stuurbekrachtiging. Het kost me veel kracht om het stuurwiel voorbij de vergrendeling te duwen en dan zal de stuurbekrachtiging weer inschakelen. Dit gebeurt niet altijd, maar vaak genoeg maak ik me zorgen dat het een ongeluk voor mijn vrouw kan veroorzaken.Gestationeerd zijn in Europa met een voertuig voor de Amerikaanse markt vormt een moeilijk probleem om dit op te lossen. Op dit moment is mijn plan om de onderdelen te bestellen en ze door de dealer te laten plaatsen. De meeste berichten hier gaan over het bestellen van een compleet stuurhuis van een bergingswebsite. Ik heb een DPO-postadres (Diplomatic Post) waarmee ik unieke dingen kan verzenden die normaal gesproken niet vanuit de Verenigde Staten naar Europese adressen kunnen worden verzonden, maar de grootte is beperkt.De hulp die ik vraag is of iemand me kan helpen bij het uitkiezen van het juiste onderdeel dat ik moet bestellen van een site zoals http://www.car-part.com/ of andere die u aanbeveelt?Bij voorbaat dank voor alle antwoorden en adviezen.-Gunny
Bel dit nummer: 1-800-922-7213

Hallo allemaal,
Ik heb dezelfde situatie meegemaakt met mijn 2010 Escape. Ter informatie: nadat ik wat onderzoek had gedaan naar de terugroepactie, was de software-update alleen bedoeld om een veiligheidswaarschuwingssysteem te installeren dat een pieptoon zou laten horen en een foutmelding zou weergeven om u te waarschuwen voordat de fout zou optreden. Het lost het probleem niet op.

Ik heb de koppelomvormersensor vervangen, ben ermee naar de dealer gegaan en ze vertelden me dat de kalibratie niet werkte omdat het een "gevoelig" onderdeel is. Ze werkten aan een andere auto en vervingen de koppelomvormersensor 5 keer voordat het lukte. Ik heb de nieuwe koppelomvormersensor eruit gehaald.

Uiteindelijk heb ik een kolom van de sloop gekocht en de onderste helft vervangen. Het werkt perfect. Ga niet met de dealer om, ik heb gelukkig maar $450 uitgegeven om het uit te zoeken. (200 naar de dealer in 2 diagnosebezoeken, 150 voor de koppelomvormersensor en 100 voor een stuurkolom) Ga naar de sloop en vervang de onderste kolom. Dat werkt.

Bedankt

Bedankt voor je input!!!!

En welkom bij de FFO!

Een paar weken geleden begon de stuurbekrachtigingssensor (stuurbekrachtigingspositiesensor) problemen te vertonen. Het begon met de "fantoom"-schudding en werd geleidelijk erger naarmate de tijd verstreek, totdat de elektrische stuurbekrachtiging slechts af en toe werkte en vaak uitviel tijdens het rijden.

Ik heb vele uren onderzoek gedaan en het leek erop dat de enige oplossing was om de hele stuurkolom te vervangen (veel mensen meldden een reparatie van $ 1500 bij de dealer). Dat was zo, totdat ik de Dorman-vervangingssensor vond, die de prijs van deze reparatie verlaagde tot $ 155.

Ik kon hier geen How-To's over vinden, dus ik dook er zelf in en dacht dat ik er hier een zou plaatsen.

Het onderdeelnummer is Dorman 905-524. Nieuw gekocht op ebay voor $ 154,60. Totale tijd om te voltooien: 1 uur. U zult een paar extra draden op mijn foto's zien vanwege mijn afstandsstarter.

Je hebt nodig:
Een basisdopsleutelset.
Een Torx-bitdop (ik vergeet de maat, koop gewoon een set).
Een set grote borgveertangen
Een platte schroevendraaier
De vervangende sensor
Een stuurwieltrekker (gratis gereedschapsverhuur bij autozone)

Dorman How to manual: http://www.dormanproducts.com/digitalassets/document/905-524_IS.PDF

1. Koppel de negatieve draad van uw accu los. U gaat met airbagcomponenten spelen, dus ik raad aan om hier 15 minuten te wachten voordat u verder gaat.

2. Verwijder de stuurwielkap. Dit is het plastic onderdeel achter uw stuur. Er zitten drie bouten aan de onderkant.
Image
Image

3. Verwijder de plastic kick cover - Wrik van bovenaf en hij klapt naar beneden.
Image

4. Verwijder de metalen kickplaat - 4 bouten - één aan elke kant.
Image

5. Koppel de airbag los en verwijder deze. Dit is een ingewikkelde procedure en duurde het langst. Gebruik een 3 mm (fabrieks aanbevolen) of vergelijkbaar gereedschap en steek het in het gat aan de onderkant van het wiel. Duw recht omhoog. Hard. Het beweegt een veer omhoog en laat de airbag los. Wrik aan de onderkant van de airbag met uw vingers en hij zou los moeten komen. Als u hier problemen mee heeft, raad ik u ten zeerste aan om de volgende YouTube-video te bekijken, die dit goed uitlegt (wacht tot het einde, waar hij het uitzoekt):

Image
Image

Image

6. Koppel de achterste aansluitingen van de airbag los en leg hem ergens neer.

7. Schroef het stuurwiel los. Verwijder met een airbagverwijderingstool (gratis huur bij autozone) het stuurwiel.

8. Markeer de clockspring voor uitlijning. Ik heb hem op twee plaatsen gekerfd om er zeker van te zijn dat ik het allemaal goed had. Verwijder vervolgens de hele montage. Er zit één schroef aan de bovenkant, één aan de rechterkant naar u toe en één aan de onderkant. Trek hem recht naar u toe en hij komt los.

Image

Image

9. Schroef het bovenste gedeelte van de stuurkolom los. Er zitten twee torx-bouten in.
Trek hem recht naar achteren om hem te verwijderen en leg hem dan ergens neer.

10. Verwijder met een set borgveertangen de borgveer.

11. Verwijder de afdekking rond de stuurkolom. Op dit punt heeft u de betreffende sensor blootgelegd.

Image

12. Verwijder de binnenste borgring van de sensor. (Dorman PDF gelinkt hierboven doet een betere uitleg hiervan met een foto.

13. Koppel de sensor los. Gebruik nu uw vingers of een schroevendraaier aan één kant en wrik de sensor voorzichtig naar u toe.

14. Nu is het tijd om het nieuwe onderdeel te plaatsen en weer in elkaar te zetten. Plaats de nieuwe sensor op de plaats waar de oude zat. Duw hem met uw duimen naar beneden totdat hij vastzit. Zodra hij vastzit, kunt u de uitlijningsclip verwijderen.

Image

15. Plaats de asafdekking terug. Plaats de borgring terug.

16. Plaats de bovenste stuurkolom terug. Schroef hem vast.

17. Plaats de clockspring/richtingaanwijzer-assemblage terug. Zorg ervoor dat deze is uitgelijnd met uw inkepingen die u eerder hebt gemaakt.

18. Stuurwiel plaatsen. Airbag terugplaatsen.

19. Kickplaat/plastic onderdelen die eerder zijn verwijderd, plaatsen. Accu opnieuw aansluiten

20. Proefrit.
Ik heb dringend uw advies nodig. Mijn Escape 09 begon een stuurbekrachtigingsuitval te vertonen. In eerste instantie was het een fractie van een seconde stoppen. Uiteindelijk begon het me een Power Steering Assist Fault-bericht te geven zonder stuurbekrachtiging op het voertuig. Het lijkt erop dat er een terugroepactie is geweest, maar bellen met Ford resulteerde erin dat mij werd verteld dat mijn vin geen deel uitmaakte van de terugroepactie. Ik heb gezocht en blijkbaar hebben een heleboel mensen dit probleem ook gehad. Ik heb het ook gemeld bij de NHTSA en Fed Trade Commish, maar heb er niet veel vertrouwen in dat dat helpt. Is uw geposte sensorprocedure specifiek voor dit Power Steering Assist Fault-probleem? Onnodig te zeggen dat ik geen budget heb voor een reparatie van $ 1600.

Ik wilde alleen maar bevestigen dat dit mijn probleem ook heeft opgelost.
Het stuur van mijn vrouw schudde van links naar rechts tijdens het stationair draaien.
Het was de koppelingssensor.
Ik wil wel zeggen dat de Dorman-sensor die hij in de post gebruikte, is afgeprijsd. Ik moest hem kopen bij Tasca Parts en hij stond vermeld onder het OEM-onderdeelnummer, niet het Dorman-nummer.
Ik weet het nummer niet uit mijn hoofd, maar het was gemakkelijk te vinden.
Ook hoeft u het stuur NIET van de kolom of de airbag van het wiel zelf te verwijderen.
Dit is een super eenvoudige en basale oplossing.
Maar je hebt wel een zeer grote borgveertang nodig.
Hoe dat helpt!
Hoi Mrewubbsz,

Ik weet dat het al een tijdje geleden is dat je dit hebt gepost... maar voor het geval je nog actief bent op deze site, kun je me dan vertellen of je een soort kalibratie hebt moeten uitvoeren na de daadwerkelijke installatie. De installatie klinkt niet al te erg, maar ik vroeg me af of er speciale computerapparatuur nodig was na de installatie...

Bedankt!

Verder wil ik graag mijn eigen update doen. Ik heb een hele stuurkolom gekocht van een sloopbedrijf op www.car-part.com voor $75 met 57k mijl erop, dus ik weet dat hij niet super gebruikt is. Ik heb alleen de onderste (motor) helft van de kolom vervangen, mijn oude stuurwiel/bovenste kolomconstructie teruggeplaatst, en de stuurbekrachtiging werkt, en geen uitlijningsproblemen of iets dergelijks. Dit zou je wat geld moeten besparen als je een kolom van een sloopbedrijf haalt. Er is een YouTube-video over hoe je de volledige kolom verwijdert.
Ik zie dat het al een tijdje geleden is dat je dit hebt gepost, ik vraag me af of er een soort reset of initialisatie van de stuurbekrachtiging nodig was nadat de onderste helft van de kolom was vervangen? De installatie lijkt vrij eenvoudig. Ik heb echter net een YouTube-video bekeken waarin de onderste helft van de stuurkolom werd vervangen en hij zegt dat je het stroomsysteem moet "initialiseren", maar niets over hoe dat gedaan moet worden. Ik ben gewoon benieuwd of het klaar was voor gebruik na de installatie of dat je daarna iets dergelijks moest uitvoeren. Bedankt.

Ik heb een complete stuurkolom gekocht van een lokale sloop. Helaas lijken de wielen gedraaid te zijn. Ze hebben me foto's gestuurd, maar de banden zijn verwijderd, dus het is moeilijk te zien hoe ver ze gedraaid zijn. Ik maak me zorgen over uitlijningsproblemen. Is er een manier om de onderste eenheid in een rechtuit positie te krijgen? Of maakt het niet uit?

Pete,

Welkom bij de FFO!

Voor assistentie, zou u het jaar en model voor uw situatie willen plaatsen?

>>>>>>>>>>>>Action

Heeft u gecontroleerd of uw voertuig betrokken is bij de 14S05-terugroepactie? Die terugroepactie heeft betrekking op de Escapes uit 2008 tot en met 2011 vanwege een gebrek aan stuurbekrachtiging in het elektrische stuurbekrachtigingssysteem van die voertuigen.

https://ford.oemdtc.com/794/14s05-electric-power-steering-2008-2011-ford-escape-mercury-mariner

U kunt naar de website van Ford Motor Company gaan en uw VIN invoeren om te zien of een terugroepactie van toepassing is. https://owner.ford.com/tools/account/maintenance/recalls.html

41 - 60 of 109 Posts