Kilka tygodni temu czujnik wspomagania kierownicy (czujnik położenia kierownicy) zaczął szwankować. Zaczęło się od "phantom" shake, a następnie stopniowo się pogarszało z upływem czasu, aż elektryczne wspomaganie kierownicy działało tylko sporadycznie i często wyłączało się podczas jazdy.
Przeprowadziłem wiele godzin badań i wydawało się, że jedynym rozwiązaniem było wymienienie całej kolumny kierownicy (wiele osób zgłaszało naprawę w warsztacie za 1500 $). Tak było, dopóki nie znalazłem zamiennika czujnika Dorman, który obniżył cenę tej naprawy do 155 $.
Nie mogłem znaleźć żadnych instrukcji, więc sam się za to zabrałem i pomyślałem, że zamieszczę tutaj jedną.
Numer części to Dorman 905-524. Kupiony nowy na ebay za 154,60 $. Całkowity czas realizacji: 1 godzina. Na moich zdjęciach zauważysz kilka dodatkowych przewodów ze względu na mój zdalny rozrusznik.
Będziesz potrzebować:
Instrukcja Dorman: Dorman Products - Home Page
1. Odłącz ujemny przewód od akumulatora. Będziesz miał do czynienia ze składnikami poduszki powietrznej, więc sugeruję odczekać 15 minut przed przejściem dalej.
2. Zdejmij osłonę kierownicy. To plastikowa część za kierownicą. Na dole znajdują się trzy śruby.
3. Zdejmij plastikową osłonę kopnięcia - Podważ od góry, a opadnie.
4. Zdejmij metalową płytę kopnięcia - 4 śruby - po jednej z każdej strony.
5. Odłącz i wyjmij poduszkę powietrzną. Jest to skomplikowana procedura i zajęła mi najwięcej czasu. Użyj narzędzia 3 mm (zalecane przez fabrykę) lub podobnego i włóż je do otworu w dolnej części koła. Pchnij prosto w górę. Mocno. Przesunie sprężynę w górę i zwolni poduszkę powietrzną. Podważ spód poduszki powietrznej palcami i powinna się zwolnić. Jeśli masz z tym problemy, zdecydowanie zalecam obejrzenie następującego filmu na YouTube, który dobrze to wyjaśnia (poczekaj do końca, gdzie on to rozgryza):
6. Odłącz tylne połączenia od poduszki powietrznej i umieść ją gdzieś.
7. Odkręć kierownicę. Używając narzędzia do demontażu poduszki powietrznej (bezpłatna wypożyczalnia w Autozone), zdejmij kierownicę.
8. Zaznacz clockspring do wyrównania. Naciąłem go w dwóch miejscach, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Następnie wyjmij cały zespół. Na górze znajduje się jedna śruba, jedna po prawej stronie skierowana do ciebie i jedna na dole. Pociągnij prosto do siebie, a się odłączy.
9. Odkręć górną część kolumny kierownicy. Trzymają go dwie śruby torx.
Pociągnij go prosto do tyłu, aby go wyjąć, a następnie umieść go gdzieś.
10. Używając szczypiec do pierścieni osadczych, wyjmij pierścień osadczy.
11. Zdejmij osłonę z kolumny kierownicy. W tym momencie odsłoniłeś dany czujnik.
12. Wyjmij wewnętrzny pierścień zabezpieczający z wnętrza czujnika. (Dorman PDF połączony powyżej robi to lepiej, wyjaśniając to ze zdjęciem.
13. Odłącz czujnik. Teraz, używając palców lub śrubokręta z jednej strony, delikatnie podważ czujnik w kierunku siebie.
14. Teraz czas na włożenie nowej części i ponowne złożenie. Włóż nowy czujnik w miejsce starego. Używając kciuków, dociśnij go w dół, aż osiądzie. Po osadzeniu możesz usunąć klips wyrównujący.
15. Załóż ponownie osłonę wału. Załóż ponownie pierścień osadczy.
16. Załóż ponownie górną kolumnę kierownicy. Przykręć go.
17. Zainstaluj ponownie zespół clockspring/kierunkowskazu. Upewnij się, że jest wyrównany z nacięciami, które zrobiłeś wcześniej.
18. Zamontuj kierownicę. Zainstaluj ponownie poduszkę powietrzną.
19. Zainstaluj płytę kopnięcia/plastikowe elementy usunięte wcześniej. Podłącz ponownie akumulator
20. Jazda testowa.
Przeprowadziłem wiele godzin badań i wydawało się, że jedynym rozwiązaniem było wymienienie całej kolumny kierownicy (wiele osób zgłaszało naprawę w warsztacie za 1500 $). Tak było, dopóki nie znalazłem zamiennika czujnika Dorman, który obniżył cenę tej naprawy do 155 $.
Nie mogłem znaleźć żadnych instrukcji, więc sam się za to zabrałem i pomyślałem, że zamieszczę tutaj jedną.
Numer części to Dorman 905-524. Kupiony nowy na ebay za 154,60 $. Całkowity czas realizacji: 1 godzina. Na moich zdjęciach zauważysz kilka dodatkowych przewodów ze względu na mój zdalny rozrusznik.
Będziesz potrzebować:
- Podstawowy zestaw nasadek.
- Gniazdo Torx Bit (zapomniałem rozmiaru, po prostu kup zestaw).
- Zestaw dużych szczypiec do pierścieni osadczych
- Śrubokręt płaski
- Czujnik zamienny
- Ściągacz do kierownicy (bezpłatna wypożyczalnia narzędzi w Autozone)
Instrukcja Dorman: Dorman Products - Home Page
1. Odłącz ujemny przewód od akumulatora. Będziesz miał do czynienia ze składnikami poduszki powietrznej, więc sugeruję odczekać 15 minut przed przejściem dalej.
2. Zdejmij osłonę kierownicy. To plastikowa część za kierownicą. Na dole znajdują się trzy śruby.


3. Zdejmij plastikową osłonę kopnięcia - Podważ od góry, a opadnie.

4. Zdejmij metalową płytę kopnięcia - 4 śruby - po jednej z każdej strony.

5. Odłącz i wyjmij poduszkę powietrzną. Jest to skomplikowana procedura i zajęła mi najwięcej czasu. Użyj narzędzia 3 mm (zalecane przez fabrykę) lub podobnego i włóż je do otworu w dolnej części koła. Pchnij prosto w górę. Mocno. Przesunie sprężynę w górę i zwolni poduszkę powietrzną. Podważ spód poduszki powietrznej palcami i powinna się zwolnić. Jeśli masz z tym problemy, zdecydowanie zalecam obejrzenie następującego filmu na YouTube, który dobrze to wyjaśnia (poczekaj do końca, gdzie on to rozgryza):



6. Odłącz tylne połączenia od poduszki powietrznej i umieść ją gdzieś.
7. Odkręć kierownicę. Używając narzędzia do demontażu poduszki powietrznej (bezpłatna wypożyczalnia w Autozone), zdejmij kierownicę.
8. Zaznacz clockspring do wyrównania. Naciąłem go w dwóch miejscach, aby upewnić się, że wszystko jest w porządku. Następnie wyjmij cały zespół. Na górze znajduje się jedna śruba, jedna po prawej stronie skierowana do ciebie i jedna na dole. Pociągnij prosto do siebie, a się odłączy.


9. Odkręć górną część kolumny kierownicy. Trzymają go dwie śruby torx.
Pociągnij go prosto do tyłu, aby go wyjąć, a następnie umieść go gdzieś.
10. Używając szczypiec do pierścieni osadczych, wyjmij pierścień osadczy.
11. Zdejmij osłonę z kolumny kierownicy. W tym momencie odsłoniłeś dany czujnik.

12. Wyjmij wewnętrzny pierścień zabezpieczający z wnętrza czujnika. (Dorman PDF połączony powyżej robi to lepiej, wyjaśniając to ze zdjęciem.
13. Odłącz czujnik. Teraz, używając palców lub śrubokręta z jednej strony, delikatnie podważ czujnik w kierunku siebie.
14. Teraz czas na włożenie nowej części i ponowne złożenie. Włóż nowy czujnik w miejsce starego. Używając kciuków, dociśnij go w dół, aż osiądzie. Po osadzeniu możesz usunąć klips wyrównujący.

15. Załóż ponownie osłonę wału. Załóż ponownie pierścień osadczy.
16. Załóż ponownie górną kolumnę kierownicy. Przykręć go.
17. Zainstaluj ponownie zespół clockspring/kierunkowskazu. Upewnij się, że jest wyrównany z nacięciami, które zrobiłeś wcześniej.
18. Zamontuj kierownicę. Zainstaluj ponownie poduszkę powietrzną.
19. Zainstaluj płytę kopnięcia/plastikowe elementy usunięte wcześniej. Podłącz ponownie akumulator
20. Jazda testowa.